CUKORBETEGEK ÉTRENDJE

Ez a honlap a cukorbetegségben szenvedőknek készült. Leginkább a diabetikusok központi problémáján, vagyis a megfelelő étrend megválasztásában nyujt segítséget.

ÉTKEZÉSI TERV (2000 KALÓRIA)


Reggeli (360- 400 kalória)

Tartalom:

  • Szénhidrát                  70 százalék
  • Zsiradék                     15 százalék
  • Protein                       15 százalék

Első nap

  • Frissen facsart narancslé                                       115 ml
  • Kukoricapehely, búzapehely vagy Korpovit keksz     30 g
  • Lefölözött tej                                                         225 ml
  • Teljes őrlésű kenyérből készült pirítós                                                   növényi eredetű margarinnal                                   1 szelet
  • Alma                                                                    1 db

Második nap

  • Paradicsomlé                                                        115 ml
  • Kecsketejből készült joghurt                                   115 ml
  • Darakorpa                                                             1 kikanálnyi
  • Reszelt alma vagy körte                                         1 db

Harmadik nap

  • Grapefruitle                                                        115 ml
  • Rántotta                                                            2 nagyméretű tojásból
  • Teljes őrlésű kenyérből készült pirítós                                                   növényi eredetű margarinnal                                1 szelet
  • Banán                                                               1 db
  • Mazsola                                                            1 kiskanálnyi

Negyedik nap

  • Ananászlá                                                             115 ml
  • Zabkása vízzel                                                       225 ml
  • Lefölözött tej                                                          115 ml
  • Aszalt sárgabarack (félbevágva)                               8 db

          vagy

  • szilva                                                                     8 db
  • Fekete zabkenyér (pumpernicke)                             1 szelet

          vagy

  • Abonett- szelet                                                                                      növényi eredetű margarinnal megkenve                     1 szelet
  • Zöldségpástétom                                                    30 g

Ötödik nap

  • Szőlőlé                                                                  115 ml
  • Teljes őrlésű kenyér                                                1 szelet
  • Cheddar sajt (pirítva)                                                55 g
  • Paradicsom                                                            1 szelet
  • Narancs                                                                 1 db

Hatodik nap

  • Frissen facsart narancslé                                         115 ml
  • Teljes őrlésű kenyér                                                                             növényi eredetű margarinnal                                     1 szelet
  • Sült bab                                                                 140 g
  • Buggyantott tojás                                                    1 db
  • Alma vagy körte                                                      1 db

Hetedik nap

  • Almalé                                                                   115 ml
  • Abonett- szelet                                                                                    növényi eredetű margarinnal megkenve                      2 szelet
  • Túró                                                                       115 g
  • Svájci müzli (cukormentes)                                       55 g
  • Lefölözött tej                                                           170 ml

Ebéd (380- 420 kalória)

Első nap

  • Szendvics fekete zabkenyérből (Pumpenickelből)

          vagy

  • Adonett- szelet növényi eredetű margarinnal megkenve        2 szelet
  • Sovány sonka                                                                  115 g
  • Paradicsom                                                                     1 szelet
  • Ananász (friss vagy cukormentes konzerv)                         1 szelet
  • Nyers, szeletelt sárgarépa
  • Burgonyasaláta kevés zsiradékot tartalmazó majonézzel     115 g
  • Kerti zsázsa, saláta vagy uborka (ízlés szerint)
  • Banán                                                                             1 db

Második nap

  • Sima lepényhal vagy tőkehal párolva                                  170 g
  • Teljes őrlésű kenyér (vagy zsemle)                                                       növényi eredetű margarinnal                                              1 szelet
  • Vajbab                                                                            55 g
  • Grillen sütött paradicsom                                                  115 g
  • Brokkoli

Harmadik nap

  • Kecsketejből készült joghurt                                             140 g
  • Reszelt alma                                                                   1 db
  • Rozskenyér növényi eredetű margarinnal megkenve            1 szelet

Negyedik nap

  • Hideg marhasült                                                               115 g
  • Héjában sült burgonya                                                                          növényi eredetű margarinnal megkenve                               55 g
  • Lefölözött tej                                                                    115 ml
  • Vegyes zöldségsalával
  • Narancs                                                                          1 db

Ötödik nap

  • Teljes őrlésű kenyér                                                                             növényi eredetű margarinnal megkenve                              2 nagy szelet
  • Lazac vagy tonhal (friss vagy konzerv, olajn nélkül)             55 g
  • Szeletelt uborka
  • Alma vagy körte                                                               1 db

Hatodik nap

  • Tojássaláta egy keményre főtt tojásból, alacsony zsiradéktartalmú          majonézből, mellé zöldségsaláta
  • Teljes őrlésű kenyér                                                                             növényi eredetű margarinnal megkenve                             1 nagy szelet
  • Sültbab hidegen                                                              140 g
  • Szőlő                                                                             10- 12 szem

          vagy

  • Szilva                                                                             6 szem

Hetedik nap

  • Hideg pulyka- vagy csirkesült                                           170 g
  • Káposztasaláta sárgarépával, hagymával és                                           alacsony zsiradéktartalmú majonézzel                              55 g
  • Vegyes zöldségsaláta
  • Lefölözött tej                                                                   170 ml
  • Adonett- szelet                                                                                    növényi eredetű margarinnal megkenve                              2 szelet

Vacsora (800 kalória)

Az étkezés fő proteintartalmú kompenense 270- 300 kalóriát tartalmazzon. A fennmaradó 400- 450 kalória megoszlása a következőképpen alakulhat:

  • Rostos gyümölcslé vagy otthon főzött leves                   50- 70 kalória
  • Teljes őrlésű kenyér vagy zsemle az első fogáshoz        50- 60 kalória
  • Burgonya vagy barnarizs (115 g)                                   140- 200 kalória
  • Zöldség vagy saláta                                                      80- 100 kalória
  • Desszert  (friss gyümölcs vagy                                                          cukormentes gyümölcskonzerv)                                    100- 120 kalória

Italok

  • Lásd a javallatot az 1200 kalóriás deiétánál.

Proteinek a fő fogásnál (270- 300 kalória)

  • Sovány marhahús                                                           140 g
  • Bárány                                                                           140 g
  • Sertéshús vagy sonka                                                     140 g
  • Aprólék                                                                          115 g
  • Csirke és pulyka                                                             170 g
  • Foltos tőkehal                                                                 225 g
  • Sima lepényhal                                                               225 g
  • Óriás laposhal                                                                 225 g
  • Nyelvhal (szól)                                                                 225 g
  • Tőkehal                                                                           225 g
  • Spagetti (teljes őrlésű, száraz)                                          115 g
  • Sajtos omlett                                                                   2 tojásból
  • Cheddar sajt                                                                    30 g



Kisebb falatozások

(3 alkalommal egyenként 120 kalória értékben = 360 kalória)

Akárcsak az 1200- as kalóriaértékű diéta esetében, ezeket a falatozásokat 10 óra körül, kora délután, illetve közvetlenül lefekvés előtt célszerű tartani. A 2000 kalóriás diétánál a rágcsálnivalók igen hasonlók, mint az 1200 kalóriásnál, csak a javallott mennyiség tér el. A 2000 kalóriába belefér két szelet teljes őrlésű kenyér vagy két, más- más ízesítésű Abonett- szelet. A javasolt gyümölcsökön kívül el lehet fogyasztani még 115- 170  ml lefölözött tejet vagy 115 ml kecsketejből készült joghurtot.


Változatosság

Ezek a heti javaslatok csak segítséget kívánnak nyújtani az étkezések megtervezéséhez, nem kell őket szóról szóra betanulni. Sokféle változtatást lehet kialakítani a listák alapján, illetve azokhoz képest. Sőt, a változatosság kedvéért az azonos értékű proteineket és rágcsálnivalókat is cserélgetni lehet.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 245
Tegnapi: 398
Heti: 1 081
Havi: 8 170
Össz.: 613 522

Látogatottság növelés
Oldal: Étkezési terv (2000 kalória)
CUKORBETEGEK ÉTRENDJE - © 2008 - 2014 - cukorbetegek.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

EladoDomain.NET támogatásával a HuPont.hu ingyen honlap látogatók száma jelen pillanatban:


▲   Itt: cukorbeteg étrend - Vatera.hu
X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »